Rozcestník

Sme online.Zavolajte: +421 221 028 618
Prázdny košík
 

Produkty v košíku

Kedy je čas prestať baliť zásielky sám a najať si pomoc?

Autorom je Soňa dňa 7. 5. 2025

Začiatky väčšiny e-shopov sú plné výziev a improvizácie. Či už ide o balenie zásielok alebo zvládanie každodenného chodu. Skôr alebo neskôr príde na rad otázka, kedy je ten správny čas prestať baliť sám a najať si pomoc?

V článku sa pozrieme na signály, ktoré naznačujú, že je čas na zmenu. A podelíme sa o skúsenosti nášho zákazníka Saviory Bricks, ktorý touto cestou prešiel.

ako prestať baliť sám
Prepnite z režimu „stíham len tak-tak“ na „mám to pod kontrolou.“

Ako spoznáte, že to v ‚‚sklade'' drhne?

Každý to má inak, ale toto sú varovné signály, ktoré prezradia, že v sklade narážate na limity.

  • Objednávky sa oneskorujú. Nestíhate baliť včas, robíte chyby. Doručenie, ktoré predtým trvalo deň, sa preťahuje. Zákazníci sa častejšie pýtajú, kde je ich zásielka.
  • Sklad už nestačí kapacitou ani systémovo. Máte problémy nájsť správny tovar. Tovar nie je prehľadne uskladnený, často musíte veci narovnávať, alebo dokonca prebaľovať kvôli zle zvoleným krabiciam.
  • Trávite väčšinu pracovného času balením. Na stratégiu, marketing alebo vylepšovanie ponuky už nezostáva čas. Všetko prehltne expedícia.
  • Opakujete veľa činností ručne. Každý štítok tlačíte zvlášť, adresy vypisujete ručne, skladový systém nemáte (alebo ho nepoužívate efektívne). Všetko trvá zbytočne dlho.

Skúsenosť nášho zákazníka Saviory Bricks

V e-shope Saviory Bricks, ktorý dnes predáva LEGO® kocky do celého sveta, začínali v skromných podmienkach.

Zakladateľ Michal Knobloch balil prvé zásielky sám a epicentrom všetkého bol prenajatý byt.

„Spal som na matraci medzi krabicami, neskôr som sa presťahoval do práčovne. Každý deň znamenal behanie medzi prácou, brigádou a objednávkami.“

Aj keď sa to na začiatku rozvoja e-shopu dalo zvládať, postupne Michal narazil na strop. A to doslova. :-)

S pribúdajúcimi objednávkami mu priestor prestal stačiť, balenie zaberalo veľa času a ťahanie balíkov na 4. poschodie bez výťahu začalo byť neúnosné.
 

Kľúčový zlom? Prechod do väčšieho a delegácia 

Objavil sa sklad v dobrej lokalite s možnosťou rastu. Mal síce len 25 m², ale postupne pribúdali ďalšie priestory.

Zásadné ale nebolo len miesto, kde balili objednávky. Nutné bolo prenastaviť objednávkový proces, zaučiť nových ľudí a vzdať sa kontroly nad každou jednotlivou zásielkou.

‚,Niekoľkokrát sme sa zaoberali celým spôsobom balenia a hľadali, ako to robiť najlepšie. Vo výsledku sa ale dali vziať 2-3 veľkosti krabíc v menšom objeme a až v praxi vyhodnotiť to najlepšie riešenie,‘‘ dopĺňa Michal.


Takto organizovaný sklad majú v Saviory Bricks dnes.

Prvé kroky k efektívnejšiemu baleniu

Nemusíte hneď prenajímať halu a najímať celý tím. Skúste to postupne po malých krôčikoch, ktoré si priebežne vyhodnocujte.

  1. Najmite brigádnika na pomoc pri balení v sezóne – keď si za 10 €/h najmete brigádnika na 3 hodiny denne, získate 15 hodín týždenne navyše.
  2. Zautomatizujte časť procesu – napríklad pomocou tlače štítkov alebo prehľadného skladového systému.
  3. Zvážte externý fulfillment – zvlášť ak nemáte priestor rásť.
  4. Prenajmite menší sklad v dostupnej lokalite, ideálne s možnosťou rozšírenia.
  5. Zamerajte sa na efektívne balenie – napríklad pomocou obalov, ktoré rýchlo zložíte. Napríklad vďaka rýchlouzatváracím krabiciam.

TIP: Riešite práve, ako vyladiť procesy v sklade? Pozrite na týchto 6 tipov, ako zrýchliť expedíciu.

Ako sa váš e-shop posunie?

Na začiatku možno budete mať pocit, že nikto iný to neurobí tak dobre ako vy. Ale rast firmy začína tam, kde prestanete mikromanažovať každý balík.

Čo získate?

✅ Viac času na vedenie firmy
✅ Možnosť škálovať a rásť
✅ Lepší prehľad o logistike aj zákazníckej skúsenosti
✅ Menej stresu a viac priestoru na inovácie

V Saviory Bricks sa toto všetko potvrdilo a rast firmy sa výrazne urýchlil vo chvíli, keď Michal prestal byť ten, kto lepí každú etiketu.

„Nad niektorými vecami by som dnes zbytočne dlho nepremýšľal. Je lepšie rozhodnúť sa rýchlejšie a potom zmenu prispôsobiť, než čakať na perfektný plán.“

Každý začiatok je trochu punk. U nás v Top-obaly.sk to bolo podobné. Na začiatku nám stačili dve miestnosti s rozlohou 60 m². Odvtedy sme ale ušli veľký kus cesty, niekoľkokrát sa sťahovali a postupne vyladili expedíciu aj logistiku.


Takto vyzerali naše začiatky v Top-obaloch.


A takto vyzerá sklad dnes.

Produkty spomenuté v článku