Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako vyzerá krabica alebo bublinková obálka, keď ju zákazník preberá od poštára?
Nie je to žiadny med, čo musí zásielka vydržať. Pozrite sa sami. Na druhý koniec republiky sme poslali niekoľko obalov a počkali sme, v akom stave sa nám vrátia. Tu sú výsledky.
Málokoho dnes prekvapí, koľko toho musí zásielka vydržať. Väčšina prepravcov uvádza, že musí zvládnuť zaťaženie až päťnásobkom vlastnej váhy a nesmie ju poškodiť pád z výšky 80 cm (DPD) alebo dokonca 1 m (GLS).
Niet preto divu, že bez ohľadu na to, ako vymazlené balíčky máte, do rúk zákazníka sa väčšinou dostanú v zúboženejšom stave, než v akom opúšťali sklad.
Do rúk zákazníkov sa zásielky dostanú v horšom stave, než v akom opúšťali sklad.
Dobrou správou je, že k poškodeniu zasielaného tovaru dochádza skôr výnimočne. Z celkového počtu zásielok, ktorých sú denne stovky tisíc, to robí len mizivé percento.
O to väčšiu úlohu hrá posledná míľa, čiže to, ako a v akom stave váš zákazník zásielku prevezme. V tej chvíli si totiž zásielku spája s vašou značkou a chtiac nechtiac ide na váš vrub aj to, za čo môžu prepravcovia.
Do testu sme vybrali obalové stálice (plastová obálka, bublinková obálka, krabica) aj obaly zaradené do ponuky len nedávno (kartónová obálka, obal na knihy). Aby obaly prešli cez niekoľko dep, poslali sme ich až na druhý koniec republiky a späť.
Ako na tom budú krabice? To záleží na:
Krabice z 3vrstvového kartónu odporúčame na ľahké a objemné predmety, krabice z 5vrstvového kartónu zase na ťažké a krehké. Pokiaľ sa toto základné pravidlo nerešpektuje, oveľa ľahšie dôjde k pretrhnutiu alebo preliačine krabíc, ako môžete vidieť nižšie.
Krabica sa pokazí ľahšie, keď na posielanie veľkých ťažkých vecí vyberiete trojvrstvový kartón namiesto päťvrstvového.
Zákazníci zásielky väčšinou preberajú v inom stave, než v akom ste ich naposledy videli vy. Často trpia hrany a rohy, obaly sú zašpinené alebo prerazené. Hoci ide toto všetko na účet prepravcom, zákazníci si ich môžu spojiť s vašou značkou.
Ako podporiť brand v očiach zákazníkov?
Celkový dojem môžete jednoducho zlepšiť tým, že vyberiete správny a dostatočne odolný obal, ktorý nie je na poškodenie náchylný.
Druhým spôsobom je, spríjemniť zákazníkom rozbaľovanie tým, že do zásielky pribalíte niečo navyše. O tom sme písali už skôr v článku so 7 tipmi na predmety, ktoré do zásielky pridať.
Ako vyzerajú vaše zásielky, keď sa dostanú k zákazníkom? Podeľte sa o svoj názor v komentároch pod príspevkom na Facebooku.